lördag 21 februari 2009

Saturday.

Mormor & Alfred myser innan läggdags. Mormor sjunger en massa sånger & Alfred river av henne glasögonen, hela tiden.
Alfred i farfars knä, kusin Oskar & Pappa Ronny.

Alfred äter tårta på kusin Elins kalas.


Fina kusin Elin som fyller 1 år.
Lördag-Vaknade efter en ganska tjorvig natt. En förkyld son. Fick sovmorgon, bäste Ronny klev upp och jag sov till 8. Tänk att 1 timma kan göra skillnad.
Ska hjälpa Ronny med påklädning av Alfred när han ska ut och sova lite innan lunch.
Men vad händer med min rygg? Inte vet jag. Men sjukt ont. Och jag brukar inte klaga. Kan inte stå upprätt, kan inte sitta normalt, kan inte ligga normalt, kan inte hålla Alfred, kan inte göra någonting.
Vi åker på Elins kalas och har skoj. Jag känner inte av ryggen så mycket men när jag kommer hem så då börjar helvetet. Jag kan inte göra något. Och vi som ska ha middagsgäster.
Mamma & Gunnar kommer med pronaxen. Tack! Sen äter vi lasagne & grekisk sallad. Vi glömmer bort vitlöksbrödet som Ronny köpte. Otur. Men inte kan vi komma ihåg allt..
Alfred är jättetrött. Förkylningen tar på honom. Han somnar 18.15 efter välling och en massa sånger med mormor.
Nu ska jag lägga mig i soffan. Sen hoppas att vi vinner auktionen på Tradera! Då ska vi glänsa..
Imorgon blir det en tur till Bosse (ryggfixare) och bara lugn och roooooo. Vila kanske?

Inga kommentarer: