onsdag 4 februari 2009

Dagen.

Idag tog vi oss i kragen och bestämde med våra vapendragare att vi skulle gå på Öppna förskolan. Vapendragare= Carola & Samuel.
Alfred sov för det första till 8. Jisses. Händer inte ofta, men underbart när..
Jag vaknade till och med innan han. Han åt förvisso välling vid 6 men jag trodde inte att han skulle somna om. Hade ändå sovit från 19.20 igår.
På Öppna röjde Alfred med Ella och Samuel. Helmer hann han inte se så mycket. Synd. Men kanske imåra.
Han åt min korv stroganoff med ris till lunch, big portion. Sen apelsin, fruktpure och en halv macka. God aptit. Glad mamma. Tänk att man blir lugn i själen när de äter bra.
Efter många timmars lek så åt grabbarna lite mellanmål och sen hopp i vagn. Sov till från 14-15.20. Bra sömn. Jag hann också sova en halvtimma på soffan. Underbart.
Alfred har börjat tjorva vid middagen, samma idag. Burkmat duger inte, min spagetti med k-sås dög absolut inte, kokade makaroner och en liten bit korv och grönsaker och då fick han i sig tio tuggor. Okey då. Vi ger oss. Han är glad och nöjd så han är väl helt enkelt inte hungrig.
Han får ändå gröt runt 18.30 och sen efter kvällsbestyr så sopar han i sig välling i sängen. Så magen är inte tom när John Blund kommer.
Nu leker han med sin pappa, herregud vad roligt att se på dem.
By the way, vi måste köpa grind nere också. Alfred har sen en månad tillbaka börjat klättra upp. Ingen fallolycka än, men den kommer nog om grind inte inköpes.
Nu ska jag ladda inför spinning i en timma. Det dryga är att åka bil in. Fy.

Inga kommentarer: