onsdag 11 februari 2009

Magsjuka!

Nu har den flyttat in hos Alfred, i hans lilla lilla söta mage. MAGSJUKAN!
Han har varit lite konstig i magen. Spydde lite i förrgår, men inget mer.
Igår började helvetet på riktigt. Spydde flera gånger när han somnat. Dusch mitt i natten! Byte av en miljon blöjor under dagen. Vi gav honom majsvälling som ordinerat. Men han bara spydde. Kan han vara känslig mot den? Vatten fick han behålla och jag ringde även 1177 och fick recept på vätskeersättning. Så inatt kokade jag ihop den och gav honom. Han bara gapade och ville ha mer och mer. Men vi vågade bara ge som de sagt, 2 tsk var 5 minut. Han somnade iallafall om i natt. I gästrummet. Kolsvart och svalt. Febern höll i sig i någorlunda schack. Tur att alvedonen fanns beredd.
Vi sov i omgångar med Alfred inatt så båda fick sova några timmar i sträck.
Vi klev upp runt 7.45 imorse. Alfred drack v-ersättningen och åt en majskrok. Med glädje.
Hungrig som en varg. Men jag är försiktig med att ge honom fast föda nu. Tre majskrokar, v-ersättning och lite vanlig välling har han ätit idag.
Vi somnade runt 9.15 imorse och Alfred vaknade inte förrän 12.15. Lilleman är helt utkörd.
Vi har iallafall varit ute en sväng idag, han har ingen feber nu så vi gick på affären och apoteket. Alfred somna gott i vagnen och sover nu. Han ska kanske egentligen inte sova ute, men lyfter jag in honom så vaknar han. Men jag håller stenkoll! Det är lungt.
Vi får se hur resterande dagen blir. Hoppas han får behålla det han får i sig. Nu håller vi tummarna. Han är sig verkligen inte lik när han är sjuk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Alfred, hoppas att det vänder snart! Lovisa är iaf fortfarande frisk, vi får väl se hur det går.

Anonym sa...

Stackars liten! Tänkte på det där m vällingen och när Neah hade magsjuka fick jag veta att de kräks lätt av välling och att det var bättre att ge annat. Jag trodde att det var bra m välling vid magsjuka...men tydligen inte. Kram Jessica

Anonym sa...

Usch och fy, stackars lilla Alfred, Krya på dig!!