söndag 8 februari 2009

Redan söndag.

Mamma och pappamys en lördagkväll. Till melodifestivalen.

Helmer. snart 1 år. Tack för ett roligt kalas & gott fika.

Ja, Lovisa. Vad säger man?

Man hörde någon gny & sura. Men vart håller Alfred hus? Jo, jag hitta han under vagnen.

Min säng & mitt rum är det bästa som finns, nästan.

Trött, sliten, matvägrande son vräker i sig ärtor & majs.
Ja. Då var helgen snart slut då. Som vanligt hinner man med ganska mycket. Men ändå inte så mycket som man vill.
Har en massa dåligtsamvetegrejer som snurrar runt i mitt huvud.
* Har tänkt tänkt tänkt bjuda hem Caroline, Martin och Alva på middag. Men när?
* Åka till Lit, till Sofias grav och sen till hennes föräldrar för att kika på deras nya bostad.
* Hinna hälsa på vänner.
* Skulle vilja åka till Åre med Ronny och Alfred. Låna Björnänge och bara vara där en helg och ta det lungt. Men vädreeeeeeeeeeeeeeet!
* Packa undan en massa kläder som Alfred vuxit ur i fina kartonger. Så där jättefina.
Det är några punkter jag tänker på. Men det ploppar upp många fler under dagarna.
Men jag får ta en dag i taget och försöka pricka av mina små listor.
Igår var Alfred bjuden på kalas hos Helmer. Å va roligt. Alfred, Ella, Samuel, Lovisa och Helmer. Vilket gäng. De lekte, grinade, kollade på Helmers nya anka som han fick av Alfred, Edvin och Samuel. Tänk att de låg i magen för typ ett år sen. Mer eller mindre.
Alfred var helt knäckt efter kalaset, däckade i vagnen. Sov i två timmar, sen väckte jag honom.
Han blev genast glad, mormor var här. Han fikade macka med Gunnar och mormor och drack mjölk. Poppis. Han visade upp sina färdigheter med gåvagnen, stod själv och skrattade.
Mamma och Gunnar stannade ett tag, de hade varit och åkt skidor i elljusspåret. Med hundarna. Men de fick stanna i bilen, blöta och långhåriga hundar är inte poppis här hemma.
Middagen för Alfred gick bra, han åt flygande Kalle. Han åt! Han åt även jättebra lunch. Kanske tänderna som spökat ändå?
Vi åt fläskfilé (inte min favvo!), klyftpotatis med morötter, sallad och kall turkisk yoghurtsås. Ronny höll på att äta ihjäl sig. Fast köttet blev faktiskt svinigt gott, la det i marinad innan så det smakade inte fläskfilé.
Alfred tyckte att det var kväll 18.40. Pyjamas på. Han somna som en stock 18.50. Efter en flaska välling. Men 20.30 ville han ha mer. Sen sov han till 02.30. En flaska välling.
Sen var det morgon 07.00. Ronnys tur att kliva upp. Jag har sovmorgon!!
Vi tittade på melodifestivalen, ganska bra. Men ändå inte. Åt ost och kex, fick oss en flaska vin.
Man behöver det ibland.
NU öser det ner snö. Herregud. Känns aldrig som att vi kommer kunna gå barfota.
Ikväll blir det babysim och det är veckans höjdpunkt på veckan, för Alfred iallafall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är min dotter det där :) Vart hade ni köpt ankan? /Elin

Anonym sa...

Hej!!
Min dotter Ellen åt oxå på natten förut. Men min BVC sköterska sa att jag skulle sluta o ge henne välling på natten. Dom behöver inte det. Hon sa att dom behöver maten på dagen för att växa.
Jag som var så glad att hon åt på natten o somnade om...o så tror ju man att de går upp i vikt såklart =) O sen åt o inte mkt till frukost o så...
Så hon har nog rätt.
Nu får hon bara nappen när hon vaknar..om det inte e vid 5-6 tiden på morronen...
Ellen slutade nog vid 8 mån.O sen har det gått jätte bra.
Bara ett litet tips! Man vill ju så gärna tt dom ska äta.
Stor han har blivit,tiden går så fort. Ellen börjar på dagis den 23 mars. Så vi åker till Ösd den 26 feb..blir hemma i 3 v,skönt o bli ompysslad av mamma o pappa =)
Ha d gott!! / Karin Hagerlind (mpulan) på familjeliv

Anonym sa...

Det finns inget att ha dåligt samvete för, bara ni kommer till Åre snart ;) nej då! men hör av dej om du kommer upp!!!