fredag 13 februari 2009

Fredag.

En GLAD överraskning i min brevlåda. Hade tydligen handlat mycket kläder under året! Men inte till mig, vad som märks i min garderob. Kan tänka mig att Alfred ligger bakom mycket av detta.. Men ändå nöjd!
Alfred & Edvin i röjartagen.


Linslusen Edvin.

Solen strålar ute. Vi har varit hos Marina och Edvin idag.
Fast de hann inte leka så mycket eftersom att de vaknade inte förrän 12.00.
Men när de väl lekte så lekte de, och skrek. Goa grabbar! Tänk att de låg i magen för ett år sen.
Vi åt lunch, lekte och hann med en promenad.
Jag och Alfred fortsatte upp på affären för lite handling. Men Alfred var redan trött. Gäspade, blundande och gosade med snutten. Efter två timmars vakentid.
När vi kom hem så gick jag in och fixade välling, Alfred drack den i vagnen och somna som en stock. Jaja, kanske rutinerna? Han ligger ute. Jag sitter inne. Tvättar som en dåre, köpte Vanish på ICA som jag ska spruta på lite fläckar på kläderna. Tvättar upp alla magsjukekläder.
Och Alfred ska också få tillbaka sin rätta snutte. Den har åkt omkring i tvättmaskinen otaliga gånger i veckan. Men nu är det sista turen på ett tag.
Vi har tvättmaskin inne, men jag väljer att tvätta i våran superduperbraiga tvättstuga på gården. Känns som att tväten blir renare, allt blir torrt på en gång och man kan vika in allt på en gång också. Sen får man ju mangla sängkläderna också.
Jag vet, jag är bara 26 och tycker om att tvätta. Men så är jag..
Känns lite vemodigt att titta ut, Carola och Tomas flyttar. Men vi ses ju snart igen. Att ni flyttar inom Jämtland är okey, men inte längre.
I eftermiddag blir det spinning. Yes. Fredagsspinn som det kallas.
Alfred åt faktiskt bättre till lunch idag. Hoppas att det går åt rätt håll nu, med maten alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ville ju se ett kort på din frilla:(