fredag 27 februari 2009

Besök hos Doktorn.

Alfred lunchar hos Edvin. Obeservera den nya snygga haklappen! Finns att köpa på www.goskrutt.se

Trött hjälpte däcka på soffan imorse.
Ja, då har Alfred varit hos Doktorn för första gången. Han har varit som sagt snorig, slemmig och grining i några dagar. Jag ringde 1177 och såg till att de ringde på HC i Brunflo och fixade en tid för Alfred. Vi fick tid 14.00.
Alfred fick ta sänkan, gick superbra. Inte en min. Lillevän fick ett plåster också.
Sen fick vi träffa Doktorn. Resultatet av undersökningen blev att han tyckte att vi skulle vänta tills imorgon med att ta ut penicillin, för att öroninflammationen var inte riktigt utblommad. Men blir han sämre eller vi märker att han får ont så tar vi ut pencillinet. Sen fick han RIKTIG hostmedicin. Hade ju köpt Bislovon igår, vilket j*kla skämt. Funkar ju inte!
Han somna 18.40 för natten, helt utslagen. Han verkar inte ha ont, fick alvedon och nässpray innan han la sig. Hoppas han får sova gott inatt. Det behöver han.
Vi som hade planerat med Fam Stuberg att åka på stan imåra. Men det kommer fler helger. Nu ska vi sikta in oss på att Alfred blir frisk och glad.
Jag är ensam hemma nu. Berättade för Ronny att "Så ska det låta" börjar ikväll. Han valde att åka på garaget och skruva skoter.
Har varit in på Lindex och köpt en ny BH, en svinsöt mössa till Alfred, 20 tulpaner på Buketten och sen en snabb handling på Kvantum.
Nu ska jag äta glass. Tror jag.
Trevlig helg på er. Uppdatering om sjukligen kommer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars min lilla Raffe!!! Hoppas de blir bättre snart. Lilla sötisen :( Krama o pussa han från mig och Samuel.