lördag 10 januari 2009

Ut med julen!

Idag tog jag mig kragen. När jag vaknade imorse efter en gudomligt skön natt, sov som en stock och Alfred va lugn och sov gott. Även min kära sambo som man brukar få väcka 1000 gånger per natt pga av fenomenet snarkandet fick nog sova också. Brukar nog bli några puttningar varje natt. Iallafall, idag skulle julen ut.
Efter några timmars städande, fixande, strykning och städmusik så va det klart. Nu är det bara en bukett tulpaner och nya mattor till hall och kök som ska inhandlas. Sen är våren snart välkommen. Underbart väder idag, sol och man blir sugen på en skotertur. Eller att sitta vid en eld och dricka varm choklad. Det kommer, det kommer.
Alfred har som vanligt haft främmande av Samuel. Killarna blev trötta och griniga.
Sover gott ute nu. Grabbarna som man aldrig trodde skulle bli stora. Alfred kryper, snackar hela tiden och går nog innan han är ett år.
Vi ska in till faster Rutan sen, gratta lite och dricka lite kaffe.

Igår var jag och Ronny på revyn, roligt och skönt. Men tiden gick så fort.
Mamma var barnvakt, gick galant. Alfred somna på två sekunder och sov sen ända till ett i natt. Nu vet man ju att det funkar. Mammas första barnbarn. Alfred ska få hänga med mamma och Gunnar till Åre framåt våren när de ska ut och åka skidor. Då ska Alfred ligga i skidpulkan och mysa.

Nu ska jag duscha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har hittat en ny bakrund som jag vill ha men vart sätter jag in koden?
Du har en jättefin!