lördag 3 januari 2009

Bilder och dagen idag.

Alfred & Sven.
Alfred busar med min faster Ewa.
Min faster Ewa & Alfred spelar trumma.
Ronny, Alfred & min kusin Pierre myser i soffan.
Min farmor med Alfred i soffan hos pappa.
Min kusin Pierre i skoterkälken.

Darling.

Pierre är snygg när han matar Alfred.
Jag sätter in några bilder från igår och idag.
Som vanligt så är Alfred med på nästan alla. Å idag har han namnsdag. Lilla vän.
Grattis på din alldeles första namnsdag.
Idag sov Alfred till 8,30. Underbart skönt. Utvilad fick man tända eld i kaminen men jag är värdelös på att elda så Ronny tog över rollen.
Alfred tog sig en tupplur mellan 10 och 11, sen kom min kusin Helena, hennes man Roger och min farmor Vieno. Alfred röjde med dem, åt lunch och sen ville han sova igen.
Jag måste ringa om hans öra på måndag, om det går att få tag på någon. Det verkar inte bli bättre och Viveka tycker att hans hosta sitter i bröstet. Ska ringa. Men han är ändå pigg.
Jaja. Vi tog oss iallafall en skotertur medans Alfred sov hemma i vagnen. Morfar fick vara barnvakt. Helvete va kallt det var i ansiktet när vi åkte, kanske för att det var ca 14 minus ute. Undra hur kallt det är på en skoter?
Hem till lax, mandelpotatis, sås och kallkällvatten. Pappas specialitet. Vattnen alltså, hans favoritsak i köket är nog Soda streamern.
Efterrätternas okrönta drotting Viveka fixade dessert, en svingod "tårta" som alla tyckte va toppen.
Pappa och Pierre kör hem farmor till stan. Jag fixar i köket och Ronny och Alfred leker med katterna. Alfred blir helt galen när han ser katterna, skriker, skrattar och kryper fortare än annars.
Imorgon åker vi hem. 65 mil igen. Vi får se hur det går.

1 kommentar:

Anna H sa...

grattis på namnsdagen Alfred =)

Trevlig bilresa hem imorgon, hörs nåt i veckan. KRAM!