tisdag 27 januari 2009

Sovmorgon..

Alfreds hemlagade mat & mellanmål.
Pulkpojkar.
Till salu.
Glad gladare gladast.

..det gav Alfred sin kära mor idag. Han vaknade inte förrän 7.45. Men underbart.
Efter vanliga morgonrutiner (frukost, lek, skratta och sova) så kom Edvin och Marina.
Vi åt lunch tillsammans och jag bjöd Edvin på lite gotta (kokta ärtor och majs!). Gissa om han var nöjd. Spelade in en film också, men kunde inte ladda upp den här. VARFÖR?
Ut med pulkor sen, skön promenad och röda kinder.
Grabbarna hann leka ett tag när vi kom hem, sen dags för eftermiddagslur. Alfred åt mellanmål och somna sen på tre röda. Tröttis.
Jag passade på att vila jag också, sov ett tag och njöt av tystnaden. Frida kom förbi, men kom inte in. :) Vi ses ju imorgon.
Gjorde köttfärslimpa till middag, superbra recept. tack söta elin!
*500 gr köttfärs
*en påse fransk löksoppa
*2 dl gräddfil
blanda ihop och lägg sen i en smörad form.
ca 45-60 minuter i 175 grader.
Man kan om man vill lägg några smörklickar också. Men jag tänker ju på figuren this days så det blir inte något av med det.
Väckte Alfred efter 2.5 timmars sömn.
Ledsen och missnöjd son i köket medans jag kockade, men han fick hjälpa till så han blev nöjd.
Till middag sopade han i sig en burk med thaigryta, en halv burk majs (mycket på golvet), ett halvt kex, många tuggor av min mat och lite dessert. Stackarn var ju utsvulten.
Men sen kommer pappa hem, yes vilken lycka. Alfred skratta skratta och levde om. De tittade på kossan i fönstret som har blivit deras egna rutin. Älskade killar.
Ringde Carola och fråga om hon va sugen på ett besök på ICA. Skönt att gå dit utan barn.
Kors i taket, jag har gjort egen mat till Alfred och några mellanmål.
Maten består utav köttfärslimpa och potatis. Med smör och pyttelite sås från oss.
Mellanmålen består utav turkisk yoghurt med antingen banan och havregryn eller blåbärs/hallonröra med havregryn. Hoppas han gillar det.
Nu ska vi betala räkningar. Skoj. Tack lilla mamma för att du betalar Alfreds sim. NU förstår jag verkligen vad du menat när du sagt att du inte hade några pengar. Ensamstående och allt! Du är världens bästa mamma, mormor, matte, svärmor och sambo! Vi ses på lördag.

Inga kommentarer: