onsdag 28 januari 2009

Tack Carola.

Idag hade jag tid hos tandhygienisten. Carola passa Alfred medan jag var där.
Fast han var inte allt för jobbig, han sov hela tiden.
Vi var upp pch röjde på Öppna efter lunch. Grabbarna hann med en hel del, leka med lego, sjunga och spela gitarr, leka med Ella, Samuel dansa med mig (han shakade loss riktigt!) och äta mellis. Sen slockna Alfred och Samuel och jag gick till tandhyg. Carola stanna kvar på Öppna.
Mina tänder var superfina och rena, MVG fick jag. Men att skölja med flour skulle jag nog kunna göra tyckte hon. Okey då.
Jag är så less på mina oturshänder, har alltid haft problem med dem. När jag skulle raka benen förra veckan så skar jag i nageln, DJUPT! Igår skulle jag skära tomater, då sar jag mig djupt i långfingret. Sen har jag världens torraste händer som bara spricker på vintern. Alltid ont i händerna. Så nu har jag köpt diskhandskar som jag måste använda här hemma. Om jag inte tvättar Alfred efter mat, så diskar jag, torkar bordet, tvättar blöjrumpa, diskar nappflaskor, tvättar händer eller vistas i vatten på annat sätt. Inte konstigt att händerna är sönder! Men nu ska jag försöka med handskarna och se om det blir bättre.
Skulle på spinning ikväll men då sa Lina att vi kunde pröva på vattengympa här i Brunflo. Okey då. Jag avbokar och är helt inställd på att inte behöva åka in till stan. Men sen ringer Lina. HOn har tagit fel på dag. Otur. Men på tisdag ska vi dit..
Men nu bokar jag pass tills imåra istället.
Alfred åt min hemlagade mat med god aptit till lunch. Roligt! Sen till middag så åt han resterna av köttfärslimpan, makaroner, majs och ärtor. Oj hur det såg ut under bordet. Men mätt blev han. Skönt att man kan variera lite nu då.
Har iallafall dammsugit och skurat uppe ikväll. Så nu blänker golvet igen.. Och man vågar gå utan strumpor. ;)
Förresten, om vågen på Öppna förskolan stämmer så jag har jag gått ner typ 4 kilo. Hur och när undrar jag? Men nöjd ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bara att tacka och ta emot, fyra kg ner är ju aldrig fel ;)