fredag 2 januari 2009

Minus 22.

Ja, så är det att vara i kallhålan Alviksträsk. Alltid är det kallt här, eller en miljon mygg.
Men Alfred sov gott ute, vilken tur att mormor köpt en sån skön åkpåse. Alfred är alltid varm när man tar in honom.
Vi tog iallafall en välbehövlig tur in till stan idag, skönt. Köpte kläder till Alfred och myste mest bara på. Ronny frös men jag har ju även fått en svinvarm jacka av min mamma, så jag frös inte någe.
Efter några timmar och en skön promenad i stan så gick vi hem till min faster Ewa och hennes karla karl Sven. Fick underbar mat (som ALLTID!), gott vin, glass & åkerbär till dessert. Tack!
Vi tittade på Alfreds dop på film och sen en svingammal film sen mina kusiner var små, de är nu alla över 30 och runt 40. Så det va riktigt skoj att se. Alfred kissade på golvet, busade med Ewa och Sven.
Alfreds sövtime blev lite fuckad, han somna 19,00 när vi drog oss hemåt. Men hemresan tog 1,5 timma eftersom att mitt minne är helt slut. Men nu är vi tillbaka i Träsket, och Alfred är VAKEN!!????? Men fan. Han somnar väl någongång.
Har glömt att berätta att han spräckte läppen dagen innan nyår, leklådan var lite i vägen. Eller har jag kanske berättat? Anyway, så minnet. NI vet.
Nu vill jag gå och sova, hoppas pappa och Viveka fattar det snart. För de sitter i soffan där vi sover.
Bilder från dagen kommer kanske någon dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja nu går det äntligen att kommentera här ;)
Schysst att din mamma också har börjat blogga Alfred. Jädrans vad snygg du var i din nya overall, jag fick också en overall i julklapp. Hoppas vi ses på öppna snart