lördag 24 januari 2009

Nice Lördag

Alfred dyker på babysim
Kvällsborstning

Farfar & Alfred busar

Yes. Vilken guldlördag. Började med lite sovmorgon. Hade ju tänkt träna, men latheten slog till. Jaja. Lite ångest men den dämpade jag med att hänga med Marina in till stan, utan grabbar.
Vi röjde runt på stan ett tag, köpte kläder till Alfred och sen en liten present till Helena & Antes lilla skrutt i magen.
Ni är så himla värda detta nu, vänner! Vi vet att allt kommer gå bra. Att den bebisen verkligen kommer komma till sina föräldrar som verkligen längtat!
Var även på rean på Polarn, köpte en fleecejacka till Alfred. Men snål som man verkligen blivit så tyckte jag att det räckte?!
Vi hämtade upp Frida på sjukan också, hon har opererat sin lilla hals. Nu är det bara att ta det lugnt, vännen!
Tack för en trevlig förmiddag Marina & delvis Frida också.
Marina, du är en människa som man kan prata med om allt. Superduper mamma är du också.
Grymt skön livsinställning! Det gillar jag.. Inge krångel och inga problem med något.
Du är inte så dum du heller, Frida. :)
Iallafall när jag kom hem så möttes jag av en himlans glad son och en pappa som verkade nöjd med livet.
Vi packade in oss i bilen och drog ut till Marieby. Alfred lekte och lekte och lekte med farfar och farmor. Han träffade även krokodilen som verkar vara en favorit.
Men med världens tröttaste Alfred drog vi oss hem för att prinsen skulle få sova någon timma. Hemma drar Alfred en vurp, slår i läppen och blöder lite. Första fläskläppen. Men somnar som en stock efter en flaska välling. Sover sött i två timmar.
Ante och Helena kommer och vi äter middag, tacos. Mumma. Alfred äter allt möjligt. Skoj att se vad han egentligen kan mycket.. Det blir alltid en buffé för honom när vi äter middag.
Alfred somnar efter mycket tjorv runt 20.00. Trött hjälte som ville vara med oss.
Vi äter vaniljglass, hallon & åkerbär som jag värmer upp och serverar tillsammans.
Åkerbär är faktiskt bland det bästa som finns. Min pappas stolthet hemma i Alviksträsk. Finns hur mycket som helst..
Vi tittar på Carola intervjun och jag och Helena kommer fram till att livet ändras sjukt mycket när man får barn. Inget är sig likt.
Allt var så enkelt förut. Man hade bara sig själv att ta hänsyn till, och självklart sin sambo.
Ville man på fest, så gick man på fest. Ville man sova, så sov man. Ville man bara vara så bara var man.. Jag har haft en sjukt rolig tid innan vi fick lilla Alfred. Jag tycker ändå att jag har levt ett bra liv och fyllt det med skratt, tok, tårar och allt som man egentligen ska göra. Jag kan ibland sakna det livet, men då tittar jag bara på guldklimpen som förmodligen står vid vardagsrumsbordet och skrattar. Och kommer på att det var ju hit jag ville. Ville träffa den rätta, ville skaffa barn, kunna känna att jag är behövd. Ville verkligen bli mamma.
Jag har det bästa man kan ha. Men ibland måste man få drömma sig tillbaka och ändå le lite.
Vem är sugen på att vara bakis en söndag, eller vakna ensam? Jag tycker självklart att det är kul med fest ibland, träffa sina vänner, dricka vin och bara umgås. Men.. Ja, jag vet inte. Känns ändå som att livet fylls med så mycket annat. Att se Alfred skratta så tokigt som bara han kan, att se honom sova så sött som bara han kan, att höra när han sitter och leker själv och pratar med sig själv. Det är underbart. Den finaste stunden på dagen är nästan när Älskade Ronny kommer hem från jobbet och Alfred blir helt galen. Kryper ut till hallen i ilfart och verkligen vill till sin pappa. Det är kärlek det. Jag har världens bästa killar här under taket jag!
Nu är John Blund här. Ronny har redan träffat honom hör jag. Så jag ska nog dejta honom nu.
Sov gott. Nöjd med lördagen.

2 kommentarer:

Marina&Edvin sa...

Tack för det! Lotta, du är en supermamma du med och det är alltid roligt att umgås med dig!!

Anonym sa...

Klart man känner att det va annorlunda utan barn och att man kunde göra precis vad man ville. Men med tiden när barnen blir äldre så är man ju inte "behövd" på samma sätt längre, på både gott och ont ;)
Kram Anna