måndag 26 januari 2009

Måndag.

Jaha, Alfred tyckte att det var morgon kvart över sex imorse. Men han
somnade nog om en halvtimma till. Skönt. En toppenglad son stod och tuggade på
sägen när jag kom in. Länge leve bitskyddet från IKEA, igen.
Tänk att han sover i eget rum, lillen. Men man märker som sagt att det skulle inte funkat i längden att ha honom i samma rum som oss.
Grötfrukost och en massa lek. Toktrött Alfred runt nio, går ut på promenad och han somnar ganska fort. Äntligen, tidingen och frukost för mig. Underbar tid på dagen! Självklart med The Voice of Hiphop...i bakrunden.
Men halv tio vaknar Alfred, meeeeen. Varför? Han vill inte sova mer. Vi går upp till Carola. Måste passa på nu. Alfred leker, blir jättetrött. Gnuggar ögonen och är bara less.
Lunch och sen en powernap på 30 minuter. Vi ska ju på barnens hus.
Handlar en sån där så att Alfred inte kommer in i skåpet under diskhon. :) Självklart att Carola och Samuel med.
Hem till mellanmål (en flaska välling) och sen gick vi ut på promenad. Skönt med luft och lite ljus. Alfred sover nu sött och jag ska vila ett tag.
Förresten så ser man fyra tänder i överkäken nu, med lite olika storlekar. Ska han nu snart ha sex tänder. Konstig känsla.
När Ronny kommer hem i dag så drar jag och tränar. Har skött mig svinbra. Tycker jag.
Alfred är jättefin i sin nya fleecejacka från Polarn!

Inga kommentarer: