fredag 9 januari 2009

Öppna förskolan & Grattis Faster Rutan!

Samuel är i träningstagen.
Världens finaste kille!

Alfreds kompis Edvin på Öppna förskolan.
Alfred spelar lite på Öppna förskolan.
Igår var det dags, Öppna förskolan. Igen. Äntligen kan man också säga.
Alla barnen sov som vanligt ute i vagnarna när vi kom upp. Utom Helmer som har börjar pröva på att sova en gång om dagen.
Men Alfred ville bara sova en kort stund, sen kom han in och röjde. Vi åt lunch, sjöng med alla barnen och åt mellanmål. Sen gick vi hem, Alfred sov från 13,30 till 16,30!! Han var nog himla trött efter en hel dag med lek, skratt och sång.
VI SAKNADE DIG MOA! Vi väntade och väntade.. Men nästa vecka va?
Jag och mamma åkte in på Polarn & Pyret rean, men va har hänt? Helt värdelöst! Inte några ytterkläder på rea och sen bara en massa tråkiga andra kläder.
Nej nej nej, då spara vi presentkortet till framåt våren. Men jag köpte ett par byxor åt Alfred på H&M. Toppenfina!
Sen fick vi främmande. Som berättade en sak. Yes. Finally.
Hopp i säng och sen sov jag som en stock, Alfred fick välling vi 01,00 i natt. Men sen vakna han 6,20! Meeeen. Varför. Prövade med välling men han ville inte ha. SÅ det var bara att kliva upp.
Men han var verkligen inte pigg. Han behöver sova till typ 7,30 för att han ska vara pigg.
Han tog en lite tupplur i vagnen mellan 7,30-8,00. Sen gröt och lek en timma.
Sen sovdags igen, sov ett tag medans jag låg på soffan. Det är underbart att ligga där när det är helt tyst i huset och man bara kan koppla av. Samlar energi.
Vi åt sen lunch, funderade på att plocka bort julen. Men det sparar jag tills söndag, när Ronny kan hjälpa mig att kasta ut granen som snart inte har några barr kvar.
Nu vill jag ha ljust, tulpaner, sol och inte rött, murrigt och gran inne.
Tog oss en pulkatur sen, och himla va grus det var överallt. Men Alfred tyckte att det var skoj. Carola och Samuel va of course med. Grabbarna fick leka lite inne sen, Samuel träna att stå vid bordet. Alfred går bredvid bordet när han håller i sig. Tänk att för ett år sen låg han i magen, nu är han en kille med världens finaste ögon och tokigheter hela tiden. Bästa Alfred.
Han ligger ute och sover nu, jag har dammsugit och plockat ihop havet av leksaker.
Måste verkligen plocka bort lite!
Grattis till Alfreds egna Faster Rutan. Idag är det din dag!
Vi kommer och grattar dig imorgon.
Ikväll blir det revy för mig och Honey Bunny. (Ronny alltså)
Mamma ska passa Alfred. Som hon längtat.
Hörs i helgen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men min mamma var ju trasig så vi fick ha tråkigt hela dagen.
Men nästa vecka dåååå ska vi komma så jag kan få dregla lite över/på dig Alfred.

Marina&Edvin sa...

Ja det var inte roligt att dra pulkan idag. Fan nåste de grusa PRECIS ÖVERALLT? Vi var bara ute en liten stund. Vi hörs!

Anonym sa...

Alfred har faktiskt världens finaste ögon..
Hoppas vi kan ses SNART!
Ha så kul ikväll.

Pysselrutan sa...

Jag tackat så mycket.
Vi ses i morron
// Faster Rutan