fredag 30 januari 2009

Redan fredag.

Helgens nya tulpaner.
Misslyckat kort på våran utsikt. Men den är fin ändå.
Gammelmormor Birgit och Alfred. En sekund senare åkte hennes glasögon av.

Alfred inspekterar gammelmormors tidningshink.

Oj va jag och Alfred har hunnit med mycket idag. Han sov mellan 8.30-10.30. Sen åt vi lunch. Packade på oss kläder och sen upp på ICA. Handlade lite nödvändigt. Inget godis eller onyttigt. Fast jag var bra sugen på en chokladbit. Men imåra, så ska jag få. Träffade Helmer med föräldrar där. Köpte helgens ranson av tulpaner, måste ha nya och fräscha inför helgen. Köpte även en bukett till gammelmormor. Sen åkte vi till Lötbacken. Gammelmormor blev så glad för tulpaner och kort på Alfred. En kopp kaffe och en massa lek och stök. En och annan tidning gick sönder också. Hjälpte henne även att hitta till bloggen, så nu kan du också läsa mormor. Alfre blev helt slut på all lek så han vilade ett tag i knät hos gammelmormor. Hem till välling och nu sover han sött. Igen. Inte många timmar att spela på under dagen, typ 3 timmar sen ska han sova igen. Men rutiner är rutiner. Vi har himla bra rutiner som vi är rädda om.

Har storstädat badrummet också, spolat överallt så nu är det superrent. Tycker inte om badrum, tycker alltis att det är smutsigt och det fastnar damm och smuts överallt. Lär ju inte bli bättre att vi är flitiga användare av hårspray. Himla vilket väder vi fick idag. Har hunnit med en kort promenad. In med dagsljuset som min pappa säger. Underbart att vi går mot ljusare tider. Nu ska jag lägga mig på soffan ett tag. Hoppas Alfred sover en timma till! Tack för idag.

Vi hörs under helgen. Imorgon riktar vi in oss på klippning hos Anki, sen middag hos min mamma. Yes. EN dag slipper vi laga mat.

Inga kommentarer: