torsdag 29 januari 2009

Har vinden vänt..??

Nu har Lilleman somnat själv några kvällar, efter välling och god natt.
Ikväll funka inte nattlampan men han somna gott ändå. Tänk att han är världens bästa pojke.
Farmor har varit här och lekt med Alfred, han var så nöjd med livet.
Jag var iväg och tränade på crosstrainern, hann med 6 km på 45 min. Grymt skönt.
Kom hem till "Marinas lax och potatis". Mumma. Och en morot. Självklart vatten till.
Nu äter jag bara en normal portion mat och sen får jag väl ta sallas eller en frukt om jag inte känner mig mätt. Men det har funkat superduper. Imorgon blir det spinning med Malla, jag vet att jag kommer få så grymt ont i rumpan. Inte av träningsvärk utav sadeln. Ska låna en gelesadel om det finns. Det är väl det som jag gruvar mig för.
Spinning är ett toppenpass för mig. Glömmer bort tiden och man koncentrerar sig på det man själv gör. Poff så har en timma gått. Att det är bra musik gör det ju inte sämre.
Frågade en i personalen vad som är bra träning för en gammal gravidmage, Core och Pilates. Okey, ska pröva. Men pilates är ganska tråkigt, men får inte svettas. Prövade på det med Elin förut och det är ganska okey. Trött i musklerna blev man iallafall..
Så efter morgondagens pass så har jag kommit iväg tre gånger denna vecka. GRYMT nöjd.
Jag vägde Alfred idag på Öppna förskolan. 10540 hela gram väger han nu. Han ökar stadigt. Ingen har så goa lår som han.. Alldeles bulliga och mjuka.
Vi tillbringade hela dagen på Öppna som vanligt. Dagen bara susade förbi.
Nöjda och himla trötta barn (utom Edvin då) gick hem strax innan 14.
Alfred sov till 16 och sen åt han FISK. Men vad har hänt?
Ungen är förvandlad.
Ronny är och spelar innebandymatch. Ett himla åkande idag.
Nu ska jag koka en kopp te och njuta av att jag får kolla på vad jag vill.
Fredag imåra. Då åker jag och Alfred till gammelmormor Birgit och hälsar på.
Ska visa henne hur hon hittar till min blogg.

1 kommentar:

Anna H sa...

Ja dessa goa lår är ju helt ljuvliga =) men alfred har en bit kvar innan han spelar i Axels liga, haha! att han väger 1kg mer än alfred, det tror man inte!

Jag hoppas turen vänt nu, vore ju underbart!

ska definitivt dricka en grogg eller två för våra gamla tiders skull, men spar nog det tills på lördag, imorgon blir det liiite lugnare har jag tänkt =) annars får jag ju knappt se Axel denna helg och det vore jobbigt!

kramen