fredag 13 mars 2009

Underbara fredag.

Alfred åt 2 gånger i natt. Nu kanske han börjar komma ikapp med maten. Hoppas.
Idag hade vi inget inplanerat eftersom att jag är lite rädd för baciller, fortfarande. Så imorgon är sista dagen på pencillinkuren, och sen till veckan kan vi börja träffa kompisar igen. Äntligen.
Alfred och jag har varit ute på en lång pulkatur, vi träffa Anki med magen. Men nu håller jag tummarna att det sätter igång snart. Och du kommer märka om vattnet går, bara för att jag var osäker så kommer det säkert som en fors. Om det ens kommer. Lycka till nu, fast det är ett tag kvar!
Solen strålar ute, har varit ute på en liten promenad så att Alfred kunde somna. Han somna på två sekunder. Så jag passa på att gå in och plocka ihop inne, DVDfilmer, leksaker, hockeyklubbor och böcker överallt. Men det är ingen ide att plocka när Alfred är vaken, för det åker ut lika snabbt.
Sen har jag gjort middagen (chili con carne). Så när jag kommer hem från ansiktsbehandlingen så har Ronny kokat riset. Så att det är nästan att sätta sig vid dukat bord. Mamma ska också äta. Hon ska vara med Alfred nu ett tag, de hittar nog på nå tok. Promenad kan jag tänka mig.
Idag bjuder jag inte på några bilder, har varit dålig på att ta. Men ikväll kanske..
Trevlig helg!

Inga kommentarer: