fredag 27 mars 2009

Fredag-Hemmadag.

Alfred vakna som vanligt 5.20! Vägra somna om. Men som tur är så har man världens bästa sambo som kliver upp med god min och leker med Alfred. JAG FÅR SOVA VIDARE! Ronny har förresten klivit upp många många mornar nu. Bästa du. Tack.
Ronny väcker mig en timma senare, och han åker på jobbet och jag blir mamma. :)
Alfred blir ledsen när Ronny åker. Vi äter gröt, macka och leker till klockan 8. Då somnar han i mitt knä och jag lägger ut honom. Han sover till 10. Jag hinner med en massa. Hinner till och med somna i 20 min på soffan.
Vi äter lunch, åker sen till Barnens hus. Köper paket till Axel. Sen lullar vi omkring på IXO. Jäkla skitaffär. Hittar aldrig något där. Eller är jag snål? En tur in på Lillänge, Alfred är less!
Åker förbi på JYSK och köper svinbra lekbackar, 269 för två. Stora, med lock och hjul. Söta. Det är Lotta (Ronnys kusins tjej) som inspirerat mig.
Kommer hem med en trött son, han dricker välling och somnar i min famn igen. Tänk va underbart om man kunde lägga honom nere i sängen och han sover vidare. Icke. Lika bra att klä på honom. Ut i vagnen. Nu sover han. Jag har städat, druckit kaffe och plockat lite.
Nu väntar jag bara på att Hanna ska ringa och säga att vi ska träffas på Fiket. Ska bli mys att träffa henne. Vi har haft mycket tok tillsammans.
Sen händer det nog inte så mycket mer. Laga middag och vara med familjen. Imorgon kommer Helena och Ante hit på middag. Söndag-Kalajs för Axel 1 år.
Spin imårabitti 10. Pump söndag 18.

Inga kommentarer: