lördag 14 mars 2009

Nästan bara bilder.


Farfar & Alfred.


Alfred & Kusin Oskar.


Oskar. Vi fikade ute, i solen som inte fanns. Om ni vill träffa killen med energi, ring denna!


Alfred trött. Lite besviken på att han inte kunde sitta i pulkan, bara halka omkring.


Fina kusin Oskar på sparktur i Marieby.


Får du plats, Alfred?


Bad är det bästa som finns!


Fin present jag fick av världens bästa Camilla. Chokladen är slut och ljuset har brunnit ut!
Lördag - En grymt bra dag. Jag började med en liten sovmorgon till 7.30. Alfred och pappa klev upp 6.15. Din tur imåra, Ronny. Lyxa i sängen med tidningen och kunde somna om..
Efter lunch och fix så gick jag och Alfred upp på Hantverksboden, mormor Kerstin var där. Det var något slags jippo om Brunflo. Kanske man kan kalla det flopp? Nja, tydligen hade det kommit iallafall några. Men vi lämnade jippot tidigt, gick på ICA och sen drog jag och sonen ut till farmor, farfar och kusin Oskar i Marieby. Som vanligt när man ska vara ute så dör solen. Men vi tjura på ett tag, sen välling och sovdags nr 2 för Affe. Han somna som en stock och vi fikade, jag och Oskar gick på en liten promenad för att kolla på skotrar, satt bara och njöt ute. Alfred sov och sov, som han brukar göra. Så i gick in och Irja började med middagen. Ronny kom efter ett tag på skotern, han hade kört från stan och verkade nöjd efter turen.
Vi åt supergott och kusinerna lekte, farmor och farfar också.
Nu är i hemma. Alfred sover och Ronny gick på affären för att köpa lite chips. Det får man äta på lördagar..





Inga kommentarer: