tisdag 17 mars 2009

Äntligen kväll!

Ingen är så nöjd som du, Alfred.


Glad son mellan alla 1000 utbrott idag.

"Fräsch" mamma och en sliten son.


Mmmm. Så går det..


Va fiiiint du gjort, lilleman.
Herregud, vilken dag. Alfred vakna 6 imorse. Sur och grinig. Ville absolut inte somna om.
Det är bara att kliva upp. Frukost och då trodde jag att han skulle få nya krafter, att leka och busa som han oftast gör. Nej nej nej, grin och gnäll..
Gick ut på promenad så han fick somna runt 8.30. Yes, han somna på några minuter. Jag går in och duschar, gör det som jag alltid gör på morgonen. Hinner precis uppför trappan, Alfred är vaken. Whhhhat? Han som var så trött. Hur ska detta sluta, tänker jag?
Han är ledsen när han kommer upp ur vagnen. Vill inte leka. Bara suga på nappen och sitta med snutten. Okey, vi går ut på en promenad. Han somnar nog... Jag går går går går, i en timma. Han är klarvaken.
Vi går in, äter lunch och pratar om livet. Han vill inte ha mat, välling får det bli. Men den ska han ha min lunch, apelsin, kex och mitt vatten. Han är trött! Men får lite energi av maten, leker på bra ett tag. Jag fixar i köket, förbereder för ett städryck. Nu är jag less på mina fula gardiner. Vilket skämt att jag stått ut till nu. Ner med dem, ut med mattor. Ut med Alfred i vagnen. Han somnar. Han sover mellan 12-13.30. Vaknar av världens hosta. Sen ligger han och skrattar där ute, hör jag. Tar in honom. Va ska vi göra? Han pallar inte vara uppe tills läggningen. Vi går till Helmer och Frida. Helmer har också sovit helt värdelöst under dagen. Vi tar en prommis efter kaffe och lek. Alfred sover mellan 15.45- 16.15. Guuuuuuld! Pigg son som kommer in. Hopp om livet alltså. Jag har hunnit städa, putsat fönstret i köket, plockat ihop havet med leksaker i vardagsrummet under hans konstiga sovningar idag. Varför blir det så här ibland. Tacka vet jag rutiner! :)
Nu sover han sött. Ronny ligger på soffan och jag bloggar. Och tvättar. Har varit ute och plockat videkissar. Söta.
Imorgon blir det en heldag med Frida, Helmer, Elin och Lovisa. Kan inte sluta med något annat än kaos (på ett bra sätt!).
Spin imorgon också. Sjukt underbart igår..


Inga kommentarer: