onsdag 11 mars 2009

Nu går det bara..

..framåt. Alfred åt 3 vällingflaskor inatt. Han skrek verkligen och var förbannad när vi inte fatta att han var hungrig. Inte en tår, bara skrik. Men 3 flaskor, inte illa. Och då var det ris/vete (kvälls) vällingen som han brukar klara sig med 1 flaska per natt annars. Så hungern är tillbaka. Äntligen. Åt gröt med proviva i till frukost och majskrokar. Nu ni, snart är underbara Alfred tillbaka.
Herregud vilket väder, det blir en promenad sen efter lunch. Alfred ska nog få åka pulka och inviga sina nya solbrillor. Vi kommer inte att träffa några andra barn denna vecka, vi siktar in oss på Öppna förskolan NÄSTA torsdag. Så nu blir det mamma och sontid i en vecka. Undra vem som kommer vara mest less? Alfred tror jag. Hoppas på finväder så vi kan vara ute när han är vaken! För frisk luft skadar inte.
Har ringt och beställt tid för vaccination, en spruta som är ny. Vet inte vad den heter, men den kostar 500 kr/gång. Men tur att det bara är 2 sprutor. För nu ska Alfred slippa pencillin lääääänge.
Jag är 27 och har aldrig ätit pencillin och jag trodde att min son också skulle slippa!
På fredag ska mormor Kerstin vara barnvakt, jag ska på ansiktsbehandling och denna gång ska jag inte prata hela tiden. Ska bara ligga och njuta.
Igår efter vi ätit packade vi in oss i bilen, jag tog en tur på Lindex och H&M. Ronny och Alfred åkte omkring i bilen och titta på traktorer..
Hittade en massa fint, köpte en massa fint. Köpte lite träningskläder och kläder till Alfred.
Kaffedags. Vi hörs. Ska ta lite kort idag på Alfred med sina nya glajjor. Ni får se ikväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i efterskott! :)