söndag 5 april 2009

Tidig söndagmorgon.

Alfred har som sagt varit och är krasslig. Ni som känner han vet att han alltid är glad och när han är ledsen så är det verkligen något som är fel.
Imorse vakna han runt 5, men somna om i 40 minuter. Sen vakna han, var ledsen, varm som en kamin, snorig och allmänt trött. Men vi klev upp, för ner ville han då inte vara.
Tog temp 39,5. Lilleman. Svettig och varm. Vi titta på lite barnprogram, sjunger och bara myser. Sen ville han leka, han trodde att han orka. Men icke. Han är slut.
Jag rostar en macka och sen får han sitta och smaska på den, lite. Två tuggor. Sen åker den i golvet.
Jag ger honom välling och lägger honom i vagnen, han somnar på några sekunder. Nu ligger han och sover ute, rejält nerbäddad. Han sover så gott ute och kan verkligen inte sova lika gott inne. Igår köpte vi sån där fruktdryck som jag tycker att han kan få nu när han är sjuk, viktigt med vätska. Men han dissa den, ville inte ha. Men mammas vatten med citronskivor i är smaskens.
Men nu när han är sjuk så står det en mugg på vardagsrumsbordet som han kan ta när han vill..
Vi har iallafall fått tid hos doktorn på akuten 9.20. Hoppas verkligen inte att det visar att han måste äta pencillin igen. Då blir det 3:de kuren på typ 2 månader. Jag hatar baciller.
Nu ska jag duscha, dricka kaffe och vänta på att vi ska dra in.
Vi hörs sen idag för uppdatering om sjuklingen.
Å vi som skulle in på stan och fika med mormor Kerstin. Jäklar.

3 kommentarer:

Stina sa...

Såg ditt inlägg om scrapbooking. Vad ingår i priset? Vet inte ens om jag kan gå, men det vore roligt. Hoppas Alfred repar sig fort!

Charlotte sa...

Stina: I priset ingår ett kit med scrapbookinggrejs. Gå in på Öppna och hämta ett papper. Man ska ta med sig lite grejer själv också.
Kul om du kan komma!!!

Stina sa...

Toppen! Ska gå in på öppna nån dag och hämta papper. :)