fredag 3 april 2009

Stadstur.

Fredag, veckan är snart slut.
Idag har vi varit in till stan och ätit lunch med Helmer, Frida, Alva och Madde. Men det blev en snabbis. Längre nästa gång..
Alfred har en hosta som vägrar ge med sig, stackarn. Han hostade så han spydde efter mellanmålet idag. Men lika glad va han för det. Inte magsjuka alltså.
Men slemmet måste upp och upp kom det. Nu ligger han ute och sover, utan åkpåse. På fällen (som han fick av morfar och V när han föddes!) med kudde och täcke. Är våren här? :)
Tänk att det snart är sommar. Att man kan vara ute mer än man är inne. Att man kan grilla till sin middag ute, att man kan äta ute och inte behöva en massa kläder på sig.
De hade fått in jättemycket fina/roliga sommarkläder på H&M. Måste ta oss en runda framöver med pappa Ronny och kika lite.
Ska försöka få med mig han på stan på söndag iallafall, ska kolla på ramar till alla kort som bara ligger och kostade skjortan. De har rea på Åhlens.
I eftermiddag ska vi åka till gammelmormor Birgit och hälsa på. Nu är det någon vecka sen sist, men jag vet inte vart all tid tar vägen?? Jag kan lova att det är inte många minuter per dag man sitter på rumpan och undrar vad man ska hitta på.. Fullt ös. Mer blir det.
Kalas för fina kompisen Edvin imorgon. Mysigt.
Nu ska jag njuta av tystnaden ett tag, sen kommer nog vildskinnet på två ben att vakna och då är det bara att röja till pappan kommer hem.
Han är ganska duktig på att gå mellan oss nu eller emot mig/Ronny. Så snart så travar han nog på rätt bra.. Vi hörs i helgen.

Inga kommentarer: