måndag 27 april 2009

Alfreds öron.

Igår gjorde pappan och sonen ett besök på akuten.
Öroninflammation nr 4! På båda sidorna.
Alfred hade 40 graders feber och var heeeelt slut.
Eftersom att jag var i Vemdalen mellan lördag - söndag så kunde jag ej närvara
under sjukhusbesöket. Men jag vet att Ronny klarar det galant. Så jag var inte ens orolig.
Alfred fick ett nytt pencillin som han aldrig ätit förut som tydligen dödar mer bakterier än (SKIT)kåvepenin. NU håller vi tummarn att han ska slippa detta.
Nästa vecka ska han vaccineras igen, sista sprutan. BVCMaria trodde att det kunde bli bra sen.. Vi får se. Annars ska vi sätta in rör. Kanske det hjälper.
Nu sover han sött ute, åkpåsen är bortplockad och han ser verkligen ut som en storkille när han ligger där i vagnen. Mamma & Pappas kille.
Jag återkommer med bilder från helgens bravader ikväll. Måste sitta i lugn och ro och begrunda och njuta..

2 kommentarer:

Mamma till Melvin & Madicken sa...

Meen stackars liten! Usch man önskar att alla barn får slippa sånt där! Vi har haft turen att ingen i familjen haft något sånt än. Hoppas han inte för de nå mer nu! Ha de bra

Anna H sa...

men åh vad jobbigt för lillemannen! hoppas verkligen att det vänder snart!

Verkar som ni haft skoj i helgen =) blir kul att se bilderna!

Kraam