tisdag 7 april 2009

Några dagar.

Sliten son. Nästan lika sliten mamma.

Alfred kunde inte sova i vagnen. Men hos mamma..

Pigg & glad Alfred. Nya snygga byxor från Starannis.


Alfred & Pappa fixa påskris ute.


Vaaaart är skorna Alfred?
Som ni redan vet så har Alfred öroninflammation igen, men det märks inte på honom.
Han är nästan som vanligt förutom att han vill sova lite mer. Och vila är den bästa medicinen.
Men nu är det bara 2 dagar kvar på kuren, sen öronkoll på onsdag. Är inte inflammationen borta då så VÄGRAR jag att ge honom Kåvepenin igen. Den jävla skiten verkar ju inte funka. Eller vi får se.. Sen veckan efter så är det 1års koll så då ska doktorn kolla örat och det blir sista vaccinationssprutan.
Idag har Lovisa och Elin förgyllt våran dag. Vi har varit ute och plockat påskris att ha inne. Alfred bjöd på lunch, spagetti och falukorv och självklart majs. Vad är en måltid utan majs undrar Alfred.
När främmandet gått hem och Alfred somnat så fixa jag påskriset, tog fram lute påskgrejs och fick lite vårkänslor. Jag har till och med hängt ut tvätt ute! Ni som känner mig vet att jag älskar sköljmedel. Man kan faktiskt älska olika saker.
Alfred och pappa Ronny gick ut efter middagen och plockade mer påskris att ha ute. Det blev jättefint.
Imorgon vet jag inte vad vi ska göra. Vågar inte gå på Öppna eftersom att Alfred äter pencillin, därmed dåligt immunförsvar.
Det blir nog promenad, bus hemma och sen får vi se. Dagarna går ju så fort.
På kvällen ska jag på spin. Sen pump torsdag. Sen tar jag påsklov från träningen.
På fredag åker vi till Björnänge (Åre) till mormor och Gunnar. Ska bli mysigt och vi hoppas på sol. Kanske att vi vågar oss på Holiday för att bada. Finns ju fetvadd till Alfreds små söta öron.
Nu blir det en kopp te och sen vika tvätt.


Inga kommentarer: