fredag 10 juli 2009

Fredag, bara regn..

Idag är det ju fredag. Då ska man vara pigg, glad och kunna vara ute och mysa.
Men istället så är man trött, halvgrinig och sitter inne.
Jag vet att man kan vara ute när det regnar, men inte ens A tycker att det är kul ute. Och då är det verkligen tråkigt!
Vi har iallafall varit en sväng till Carola och Samuel. Grabbarna fick leka av sig och ja, de lekte!!
Alfred har gjort sin mor lite ledsen idag. Han välte en glascylinder som han ALDRIG! har brytt sig om förut. Han fullkommligt välte den och skrattade. Usch!
Jaja. Nu är en i 1000 bitar och kommer aldrig tillbaka. Jag vet att jag kunna förväntat mig detta att ett 1 åring inte skulle kunna hoppa över frestelsen. Men jag chansade och förlorade.
Förresten. Ingen i min närhet får bjuda på fika eller middag i helgen. Jag har klivit på en 3dagars fasta. Så nu är det en endast drycker som får passera min mun. Känns som att det kommer gå bra. Att få rensa ur kroppen på slagg och jox kommer bli toppen.
Till veckan kommer jag och A vara själva. Pappan i familjen ska till Kälarne och jobba.
Så mormor får hoppa in som barnvakt då och då. Jag ska ta tag i träningen till 100 % nästa vecka. Efter fastan. Det låter väl super?
NU går jag bara och väntar på att Gärdlund ska föda barn. Fast imorgon sa jag ju.

Inga kommentarer: