onsdag 6 maj 2009

Trevlig onsdag!

Alfred älskar sandlådan! Och gruset.
Fina fina Alfred.

Alfred visa benmusklerna för söta Lill-Alva.


Mellan-Alva & Alfred leker i sandlådan.


Du kan ju gå utan gåvagn lilla vän! Men du är den bästa.


Då var onsdagen över. Vi har hunnit med en massa skoj.
Vi börja dagen med god frulle, sen gick vi ut efter morgonbestyr. Idag skulle jag pröva om Alfred kunde hoppa över sin första sovning. Han sov ändå till 7.30 så jag pröva..
Vi var ute hela förmiddagen, Lill-Alva och hennes mamma Madde kom och hälsa på. Vi som skulle till Anki och Anton, men Anki hade blivit sjuk. Stackare! Krya på dig.
Vi tog då en prommis, ner till Helmer och Frida. Fick gofika och barnen lekte lite.
Sen hem till lunch, barnen åt som galningar. Mammorna blev stolta! Jag trodde Alfred skulle vara sjukt trött vid lunch, men han höll god min. Lekte på som tusan och Lill-Alva busade också. Sötingar! 12.30 fick han lägga sig iallafall. Somna på två röda och sov i 2.5 timmar. Yes. Vi klara det. Nu vet vi ju att det funka. Men det hade nog inte gått om vi bara varit hemma, och själva.
Madde och Lill-Alva drog till Ope och skulle grilla med farmor och farfar. Tack för en rolig dag. Nästa gång bjuppar jag på god lunch! Lite dålig planering denna gång.. Flingor och mjölk, va e det?
Jag hann med en massa grejer när Alfred sov och när han vakna så gick vi ut. Vi lekte med Mellan-Alva. Vilken tur att vi har dig, Mellan-Alva som håller ordning här på gården. Sviiinsöta ord ploppar ur hennes lilla mun.
Om ni undrar varför jag har Lill-Alva, Mellan-Alva så är det för att min kompis Caroline har också en dotter som heter Alva och hon är då Stor-Alva. Nu vet ni.
Efter utelek gick vi in, fixa middagen. Alfred åt som en galning igen. Märks verkligen att han är frisk nu!
Vi drog till Anna-Lena och Daniel efter middagen. Deras son Filip visa Alfred hur man kör 4hjuling. Grym!
Nu är Ronny ute och kör omkring i en lånebuss och jag njuter av att jag har städat övervåningen efter kletigt golv. Usch.
Imorgon ska Alfred få en spruta, hoppas verkligen den hjälper.
Vi ska bjuda mormor på middag imåra. Köttfärspaj.


2 kommentarer:

frosk sa...

Nu är det du som bjuder på gofika nästa vecka...

Anna sa...

Hello... på måndag ska de släppa ut första kossorna, Steffe ringer dig på på måndag morgon när han vet vilken tid de blir så kan ni åka ut om ni vill kika =)