måndag 11 maj 2009

Ko-utsläpp & Madicken på besök.

Lovisa & Alfred prövar traktorn.

Alfred väntar på kossorna.

Wolfen berättar om hur en gård ska skötas.


Galningar.


Ja. Du är ute nu. Spring då.


Morbror Petter & Alfred kikar.


Hej hej kalv.


Framtida bönder.


Svängde förbi Gammelmormor också. Hon måla lite.


Fina fina fina son. Som vanligt.


Madicken, fina söta Madicken.


Söta flicka.


Alfreds nya skor. Present av Rikard Stålberg. Tack!

Familjens clown.
Det finns ett liknade kort på mig när jag är liten. Fast jag skurade golvet.


Men nu är måndagen över. En måndag full av roligheter.
Vi började dagen med att åka till Haxäng och titta när kossorna äntligen skulle få komma ut.
Alfred var helt impad, det enda han sa; Titta titta titta! Sen var han sugen på att åka lite traktor med Wolfen. Men vi tar det nästa gång. Lovisa och hennes mamma Elin var också med. Jag tycker om de tjejerna, inge tjafs och bara skratt. Tur att vi har er!
Vi tog en sväng förbi gammelmormor på vägen hem och sa hej. En kort visit men Alfred lyckades fixa lite med hennes blommor.
Sen hem till besök av Karin och hennes söta flicka Madicken. De hade lämnat pappan och tvillingsyrrorna hemma. Kanske bäst så.
Vi hann prata en massa strunt, äta lunch, promenera, fika och prata igen.
Tack för rolig besök. Vi kommer till er nästa gång! Och det bli snart..
Alfreds pappa kom hem med en ny vagn idag. En brun från Babyproffsen. Grymt fin och nu kommer Alfred att åka som en kung.
Nu ska jag beställa biljetterna till Luleåresan.












2 kommentarer:

Carola sa...

Nähä... skurade du!! VEM hade kunnat ana det ;) ha ha ha

Helmer sa...

Kul då ses vi där!