söndag 28 december 2008

Ont i örat?

Lilla Alfred är snorig, men på gott humör ändå.
Men det som oroar mest är att han håller sig för örat, men jag har
tryckt som BVC sköterskan visade hur man kunde kolla om det har "riktigt" ont.
Men då visar han inga tecken på att det gör ont.
Kanske han bara har upptäckt öronen? Hoppas. Vill inte att lill skrutten ska ha ont.
Men jag gav iallafall en alvedon innan sängdags.
Alfred har blivit lite tjorvig nu igen när han ska sova, även fast han är skittrött så kommer han inte till ro. Ställer sig bara upp och biter på sängen, jippie för bitskyddet från IKEA!
Men Ronny har fått lagt honom några kvällar, å då somnar han på typ två sek.
Det är väl jag som har för kort tålamod eller så är man bortskämd för att han alltid somnat himla bra på kvällarna. Ja ja, det är väl en period. Men han sover iallafall alltid innan halv åtta och det får vi vara glada för.
Idag har Edvin och hans underbara föräldrar varit hit. Vilken toppenfamilj! Inga krusiduller och de tar verkligen allt som det är..
Alfred och Edvn lekte och vi fikade, men sen skrämde jag livet ur grabbarna. Två stora fat kom flygande ut ur ett skåp och kraschade och blev tusen tusen tusen bitar. Helvete.
Men loppisfynd är ju alltid lite bättre att förlora än arvegods.
Sen tog vi alla en prommis till affären och sen hem. Idag var det verkligen toppenväder. Sol och några minus.
Dagen rullade på och vi fick sen på kvällen främmande av Alfreds farmor och farfar. Vi fikade, igen och Alfred åt kex och drack vatten. Mums.
Morbror Petter kom också förbi, som vanligt bara en massa tok.
Nu sover Alfred och har gjort sen sju. Men lite oroligt. Måste vara förkylningen som spökar. Och sen hoppas jag på att det kommer fler tänder snart.
Imorgon drar vi norrut, Luleå nästa. Till min pappa och resten av släkten. Ska bli spännande och se hur denna resa slutar. Vi firar nyår och myser på där tills söndag. Men jag återkommer under veckan.
Sov gott.

Inga kommentarer: