torsdag 12 november 2009

Egypten.

Eftersom att vi inte kan använda hotellets bredband, så har vi fått reda på att man kan gå till ett café rätt över gatan och sitta där. Så därför blir det förmodligen bara en uppdatering under denna vecka.

Vi landade på flygplatsen på tisdagsmorgon klockan 7.30. Summan av en grym försening som totalt blev 15 timmar lång.
När vi kom på Frösöflygplats så fick vi reda på när vi checkade in att planet var försenat. Men inte hur länge! Vi satt, vi satt och vi satt. Fick olika besked om tider, tillslut kom beskedet.
Planet som skulle ta oss till Egypten hade varit tvungen att landa i Stockholm, pga av tät dimma på Frösön. Så att det var bara att hoppa på en buss och åka till Arlanda. Även fast det kändes sjukt drygt så gick det ganska bra. Man sov, pratade och läste.
När vi kom fram till Arlanda så var alla förväntansfulla, nu var vi ett steg närmare Egypten. Men en försening på 45 min igen gjorde att folk började lessna lite, fast ingen gick överstyr.
Den största elogen ska en mamma med sin söta flicka på 1,7 månader ha som fixade detta. Jag vet inte hur pepp jag hade varit på att sätta mig på en buss med Alfred till Stockholm. Efter att ha fått suttit på Frösöflygplats i många många timmar.
Men hon höll lugnet nere och flickan var så duktig. Att flickan hette Claudia och var svinsöt med pippilotter gör ju inte saken sämre.
Vi fick i alla fall komma på planet, vi lyfte och sen somnade alla i hela planet.

Här på hotellet är det toppen, rummet är stort och fint, jag sover i en extrasäng och sover gott.
Eftersom att vi bor på All inclusive så har vi mat och dryck gratis.
Gunnar har prövat på lokal whiskey och lokal gin & tonic. Han vill inte pröva mer, det smakade tydligen blä.

Vi fyller dagarna med sol, solkräm och bad. Det är varmt på dagarna, ca 30 grader men det fläktar så man svettas inte. Underbart!
Ni vet känslan när man kommer ut ur duschen på eftermiddagen när man ska göra sig i ordning för middagen och man svettas direkt. Det finns inte här. Det är varmt hela tiden, men det fläktar och man njuter bara. Så alla skulle palla att åka hit, gamla som unga.

Okey, nu ger jag mig. Jag kanske gör ett till inlägg under veckan, vi får se.
Men annars så hör vi när vi kommit hem!
Jag saknar er, Alfred och Ronny. Nästa gång åker vi tillsammans!
Jag försökte lägga in bilder, men det funkar inte. Jag gör det när jag kommer hem.
Ta hand om er nu. Vi ska hoppa in i en taxi och åka till den gamla stadsdelen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är såå avis! Ha d så jätte mysigt nu å njut allt vad du bara kan av sol och värme för hemma är d grått å kallt! :) kram kram //Elin