tisdag 8 september 2009

Tisdag.

Alfred trotsade regnet idag. Han ville verkligen inte gå in se. Det blev tårar & tandagnisslan!

Fina sonen i sin fina jacka. Mössan passa inte till den jackan. Men vad gör det med en sån modell?

Alfred & en av mamma & Gunnars hårbollar, Nisse. Det var ju skitkul att fylla deras vattenskål med stenar.


Alfred är pigg & glad. Men har världens största fläskläpp..


Fina Alva. Du är den finaste krulltotten som finns.

Lilla Greta. Alvas lillasyster.

Alfreds kompis, Lovisa. Tur att du finns unge!


Som ni ser så bjuder jag på en massa bilder. Jag vet inte varför det är tråkigt att blogga nu förtiden. Jag vet inte vad jag ska skriva, jag vet inte hur jag ska skriva och jag vet inte när jag ska skriva.
Alfred & jag är ensamma denna vecka, eller från måndag till torsdag. Ronny är i Ö-vik och sliter. Han kommer hem på torsdagkväll och sen är det helg för oss, ska bli mysigt med en långhelg tillsammans.
Vi får se om morfar Stig och Viveka dyker upp i helgen. Då blir det andra planer.
Idag när jag lämnade guldklimpen på dagis så blev han superjätteledsen. Men det hade gått över fort. Sen hade han visat sitt rätta jag, skrattat, tokat sig, flörtat med fröknarna och ätit som en häst till lunch. Just det, han åt nästan 3 biffar och potatis. Sen tog han och sov til 14,30.
Så drog vi till Malin och Minna, fick fika och fick surra av mig lite.
Idag när Alfred var på dagis hann jag med att dammsuga, tvätta 5 maskiner & träna body pump. Underbart att få träningen gjord under dagen, så kan man bara slappa på kvällen och behöver inte fixa barnvakt. Ikväll är det IDOL och gissa om jag kommer kolla.
Nu ska jag koka lite te, sätta på mig mjukisbyxor och sen inta ryggläge i soffan. Ska nog tända några ljus också.
Jag älskar hösten.

3 kommentarer:

frosk sa...

Vad mysigt det låter. Jag kommer över....nähä jag ska på jobb ja.. Hinner dock med Idol och lite fika innan...

lb sa...

Åh, jag älskar också hösten :)

Elin sa...

Fin fina bilder,vilken sötnos! :)