söndag 20 september 2009

Söndag.








Idag tog vi verkligen oss en riktig mysdag.
Vi började med att gå till skidstugan och grilla korv, leta kottar, titta på hästen och bara njöt av det finfina vädret.
Såklart hade vi sällskap med Fam. Stuberg. Edvin och Alfred leker så himla bra ihop, de blir helt överlyckliga när de ser varandra. Det är kul att se!
Pär var svinrädd för alla jobbiga getingar. Jag retades lite. Rädd för getingar!
Men tji fick jag, en geting stack mig under 2 tröjor mellan skulderbladen. Första sticket i hela mitt liv. Då ska ni också veta att min pappa har alltid haft bin hemma på gården, flera tusen alltså. Va? Det gjorde ont iallafall.
När Alfred skulle sova så hann jag med att städa och tvätta. För på eftermiddagen åkte vi ut till Farmor och Farfar i Marieby och grillade med kusinerna och Faster Rutan och hennes Patrik.
Nu är Ronny på träning och jag ska lägga mig och läsa lite.
Igår var vi förresten ut och åt på Simon och Viktor. Mysigt! Varför gör man inte sånt oftare?
En tråkig sak hände igår också. Neta på Lötbacken blev en ängel. Hon har varit sjuk ett tag och fick "äntligen" somna in och sitta på molnen. Jag tänkte på dem igår. Och idag. Sov gott.




Inga kommentarer: