torsdag 11 juni 2009

Jamtli, regn & Polarn & Pyret rean.

Alfred försökte komma in till Bocken Bruse.

Bocken, him self.

Alfred & Mamman åkte genom Storsjöodjuretsmage.


Fina Meja!


Dagens inköp på rean.


Igår var vi på Jamtli med Öppna förskolan. Ja, det är ju ingen mening att jag skriver vad vädret var. Eftersom att det tydligen ska regna hela tiden. Men vi tittade på lite djur och hann leka lite.
Vi åt lunch inne och sen åkte vi ner på Museet genom en mage. (se bild ovan!)
Vi hade en trevlig dag och nåsta gång ska solen skina.
Idag har jag varit på PoPrean. Handlade en röd skaljacka till A, eller mormor köpte den!, en svinfin grön fleecejacka som är vindtät, fina baggyjeans och en randigtröja.
Nöjd som tusan är jag och nu är Alfred redo för uteliv, eller ännu mer uteliv.
Alfred fick vara hos Tant Malin när jag var in på stan, tack för hjälpen. Och ja; han sov i nästan 1,5 timmar sen. Åt lunch. Grinade, var sliten och somnade igen när vi var ute på promenad.
Nu håller vi tummarna att Ella ska bli frisker från öroninflammationen!
Nu ska jag lata mig. Tidig morgon imorse. Men tydligen är det bara jag som är ganska morgonpigg. Man får nästan lite skäll av Elin när man kliver upp innan barnen.. :)

Inga kommentarer: